Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach

MEN       WOM      Kuratorium       WODIiP       CKE       OKE Wrocław       Gmina Świerczów       WSzPWN       WSiP       Polska

 

  Strona główna

  Aktualności

  Informacje o szkole

  Historia szkoły

  Pracownicy

  Dokumenty szkolne

  Przyjaciele szkoły

  Dla rodziców

  Dla ucznia

  Plan zajęć

  Galeria

 

     Napisz do nas

                                                                               Opis: znak_KAPITAL_LUDZKI

 

 


 

Regulamin rekrutacji

na formy wsparcia organizowane w ramach projektu

„Ciekawiej, szybciej, pewniej…”

Priorytet IX

„Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”

Działanie 9.1

Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty

Poddziałanie 9.1.2

Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

nr projektu POKL 09.01.02-16-068/12

 

§ 1

1.      Projekt – projekt „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

2.      Beneficjent – Gmina Świerczów/Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach.

3.      Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25c, 45-315 Opole

4.      Beneficjenci Ostateczni – uczniowie Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, którzy spełniają kryteria określone w § 3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.

5.      Komisja Rekrutacyjna - komisja powołana przez Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych. W skład Komisji wchodzą: dyrektor szkoły, nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu.

 

§ 2

1.      Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”.

2.      Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, a jego okres realizacji trwa od 3 września 2012 r. do 31 lipca 2014 r.

3.      Głównym celem projektu jest:

a)      Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych u 24 uczniów (14DZ i 10CH) poprzez realizacje zajęć dydaktyczno - wyrównawczych opartych na diagnozie potrzeb dzieci (język polski, matematyka, kształcenie zintegrowane);

b)      Ograniczenie stereotypów płci, zachowań dyskryminacyjnych, agresywnych oraz profilaktyka uzależnień wśród uczniów poprzez realizację programu prewencyjnego dla wszystkich dzieci w szkole - 38DZ i 31CH;

c)      Wzrost kompetencji kluczowych u 60 uczniów (32 DZ i 28 CH) poprzez udział w zajęciach: matematycznych, przyrodniczych, z języka niemieckiego i angielskiego, z podstaw przedsiębiorczości, komputerowych, warsztatach artystycznych i dziennikarskich;

d)     Zmniejszenie dysfunkcji rozwojowych u 10 uczniów posiadających opinie PPP poprzez: - przeszkolenie 1 nauczyciela (1K) z zakresu posługiwania się aparaturą EEG - Biofeedback - przebadanie 10 uczniów przy pomocy aparatury EEG-Biofeedback oraz trening EEG i wyznaczenie drogi terapii na zajęciach specjalistycznych: korekcyjno - kompensacyjnych, logopedycznych i warsztatach psychologiczno-pedagogicznych;

e)      Zniwelowanie ograniczeń społeczno – edukacyjno - środowiskowych poprzez zapewnienie udziału w bezpłatnych wyjazdach do aglomeracji miejskich, zwiększenie możliwości korzystania z dóbr kultury, jako ośrodków wspierających edukację u 69 uczniów (38DZ i 31CH)

 

§ 3

   1. Uczestnikiem projektu może być uczeń Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, w imieniu którego rodzic lub prawny opiekun złoży Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną.

   2. Każdy rodzic lub opiekun prawny ucznia/uczennicy zainteresowanego udziałem w projekcie wypełnia Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu zawierający Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i Deklarację udziału w projekcie (Załącznik 1).

 

§4

   1. Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach prowadzi rekrutację na następujące formy wsparcia organizowane w ramach projektu „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”:

a)    Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego dla grupy I, II i III (12 osób, 7 dz., 5chł.);

b)   Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki (4 osoby, 3 dz., 1chł.);

c)    Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej dla grupy I, II i III (12 osób, 7 dz., 5chł.);

d)   Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z podstaw przedsiębiorczości (5 osób, 3 dz., 2 chł.);

e)    Zajęcia pozalekcyjne - warsztaty artystyczne dla grupy I i II (16 osób, 12dz., 4chł.);

f)    Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z matematyki (8 osób, 4 dz., 4 chł.);

g)   Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia komputerowe dla grupy I i II (16 osób, 7 dz., 9 chł.);

h)   Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z języka niemieckiego dla grupy I i II (16 osób, 12 dz., 4 chł.);

i)     Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z języka angielskiego dla grupy I i II (16 osób, 9 dz., 7 chł.);

j)     Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z przyrody dla grupy I i II (16 osób, 9 dz., 7 chł.);

k)   Zajęcia pozalekcyjne - warsztaty dziennikarskie (5 osób, 5 dz., 0 chł.);

l)     Zajęcia w ramach programu prewencyjnego dla wszystkich dzieci w szkole – (38 dz. i 31 chł.);

m) Treningi EEG (10 osób, 3 dz., 7 chł.);

n)   Warsztaty psychologiczno – pedagogiczne (8 osób, 4 dz., 4 chł.);

o)   Zajęcia logopedyczne (5 osób, 4 dz., 1 chł.);

p)   Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (4 osoby, 1 dz., 3 chł.);

 

§5

   1. Ustala się następujące rodzaje kryteriów przy naborze:

1)      kryterium podstawowe: w formach wsparcia wymienionych w §4 mogą brać udział wyłącznie uczniowie Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach;

2)      kryteria dodatkowe: zależnie od rodzaju wsparcia – kryterium płci, kolejność zgłoszeń, posiadanie szczególnych zdolności lub zainteresowań, które mogą być rozwijane w czasie zajęć (na podst. opinii nauczyciela) oraz deficyty rozwojowe, braki w wiedzy i umiejętnościach w danym zakresie, które powinny być wyrównane w czasie zajęć (na podst. opinii nauczyciela).

   2. Kryteria dodatkowe stosuje się w wymienionej kolejności aż do wyłonienia pełnej liczby uczestników oraz stworzenia listy rezerwowej.

   3. Jeden uczeń może brać udział w kilku formach wsparcia.

 

§6

1.      Dyrektor powołuje Komisję Rekrutacyjną (Regulamin pracy Komisji Rekrutacyjnej- załącznik nr 3), którą tworzą nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu w szkole – (załącznik nr 2).

2.      Uczestników do projektu zgłaszają rodzice/prawni opiekunowie.

3.      Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe zaplanowane przez szkołę i ujęte w zatwierdzonym Wniosku o dofinansowanie - rodzaje zajęć będących zaspokojeniem rozpoznanych potrzeb ucznia/uczennicy.

4.      Dyrektor szkoły zatwierdza wyniki rekrutacji.

5.      Szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych.

6.      Liczba uczniów/uczennic w projekcie do zrekrutowania powinna być zgodna z podaną we Wniosku  o dofinansowanie zaakceptowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu.

7.      Efektem zakończonego procesu rekrutacji jest Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej (załącznik nr 4) opracowany przez Komisję Rekrutacyjną, zatwierdzony przez Dyrektora szkoły oraz wypełniony Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego, wraz z deklaracją i oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb projektu (załącznik nr 1).

8.      Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie.

9.      Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego - jest jednoznaczna z brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy
w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu.

10. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzić będą nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu w szkole.

11.  Nabory Beneficjentów Ostatecznych do Projektu będą prowadzone do 3 września 2012 r. na rok szkolny 2012/2013 oraz do 2 września 2013 r. na rok szkolny 2013/2014.

12.  W przypadku braku pełnej dokumentacji, Komisja Rekrutacyjna może wezwać rodzica
lub opiekuna prawnego ucznia do uzupełnienia braków.

13. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do wypełniania ankiet przeprowadzanych podczas trwania projektu.

14. Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans.

 

§ 7

Warunkiem przyjęcia na dowolną formę wsparcia jest wypełnienie Kwestionariusza Zgłoszeniowego i złożenie go w sekretariacie szkoły oraz wyrażenie zgody na udział w projekcie i na przetwarzanie danych osobowych.

 

§ 8

1.      Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach.

2.      Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu, mogą wynikać
z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez uczestnika/opiekuna prawnego w momencie przystąpienia do realizacji projektu.

3.      Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do skreślenia danej osoby z listy uczestników w szczególnie rażących przypadkach naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje Koordynator projektu.

4.      W przypadku rezygnacji, lub skreślenia z listy uczestników projektu na wolne miejsce będą kierowane osoby z listy rezerwowej (np. w miejsce dz. – dz.).

 

§ 9

1.      Uczestnictwo w zajęciach realizowanych w ramach projektu jest bezpłatne
i obowiązkowe.

2.      Zajęcia z uczniami będą prowadzić nauczyciele posiadający wymagane kwalifikacje do prowadzenia danego typu zajęć określone odrębnymi przepisami.

3.      Za kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów objętych projektem odpowiada Asystent Koordynatora Projektu.

4.      Rodzic/opiekun ucznia objętego projektem wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

5.      Organizator ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.

6.      W kwestiach nieopisanych w Regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Koordynator Projektu.

7.      Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.

8.      Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.08.2012 r. i obowiązuje do ostatniego dnia realizacji Projektu.

 

 

Załączniki

1 - Zarządzenie Dyrektora Szkoły

2 - Regulamin komisji rekrutacyjnej

3 - Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej

4 - Kwestionariusz zgłoszeniowy uczestnika

wstecz