Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach |
|
|
|
MEN WOM Kuratorium WODIiP CKE OKE Wrocław Gmina Świerczów WSzPWN WSiP Polska |
|
|
Regulamin rekrutacjina formy wsparcia organizowane w ramach projektu „Ciekawiej, szybciej, pewniej…” Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych nr projektu POKL 09.01.02-16-068/12
§ 1 1. Projekt – projekt „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. 2. Beneficjent – Gmina Świerczów/Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach. 3. Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia) – Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25c, 45-315 Opole 4. Beneficjenci Ostateczni – uczniowie Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, którzy spełniają kryteria określone w § 3 niniejszego regulaminu i w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie. 5. Komisja Rekrutacyjna - komisja powołana przez Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych. W skład Komisji wchodzą: dyrektor szkoły, nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu.
§ 2 1. Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do projektu „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”. 2. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, a jego okres realizacji trwa od 3 września 2012 r. do 31 lipca 2014 r. 3. Głównym celem projektu jest: a) Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych u 24 uczniów (14DZ i 10CH) poprzez realizacje zajęć dydaktyczno - wyrównawczych opartych na diagnozie potrzeb dzieci (język polski, matematyka, kształcenie zintegrowane); b) Ograniczenie stereotypów płci, zachowań dyskryminacyjnych, agresywnych oraz profilaktyka uzależnień wśród uczniów poprzez realizację programu prewencyjnego dla wszystkich dzieci w szkole - 38DZ i 31CH; c) Wzrost kompetencji kluczowych u 60 uczniów (32 DZ i 28 CH) poprzez udział w zajęciach: matematycznych, przyrodniczych, z języka niemieckiego i angielskiego, z podstaw przedsiębiorczości, komputerowych, warsztatach artystycznych i dziennikarskich; d) Zmniejszenie dysfunkcji rozwojowych u 10 uczniów posiadających opinie PPP poprzez: - przeszkolenie 1 nauczyciela (1K) z zakresu posługiwania się aparaturą EEG - Biofeedback - przebadanie 10 uczniów przy pomocy aparatury EEG-Biofeedback oraz trening EEG i wyznaczenie drogi terapii na zajęciach specjalistycznych: korekcyjno - kompensacyjnych, logopedycznych i warsztatach psychologiczno-pedagogicznych; e) Zniwelowanie ograniczeń społeczno – edukacyjno - środowiskowych poprzez zapewnienie udziału w bezpłatnych wyjazdach do aglomeracji miejskich, zwiększenie możliwości korzystania z dóbr kultury, jako ośrodków wspierających edukację u 69 uczniów (38DZ i 31CH)
§ 3 1. Uczestnikiem projektu może być uczeń Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach, w imieniu którego rodzic lub prawny opiekun złoży Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez Komisję Rekrutacyjną. 2. Każdy rodzic lub opiekun prawny ucznia/uczennicy zainteresowanego udziałem w projekcie wypełnia Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu zawierający Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i Deklarację udziału w projekcie (Załącznik 1).
§4 1. Szkoła Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach prowadzi rekrutację na następujące formy wsparcia organizowane w ramach projektu „Ciekawiej, szybciej, pewniej…”: a) Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego dla grupy I, II i III (12 osób, 7 dz., 5chł.); b) Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki (4 osoby, 3 dz., 1chł.); c) Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej dla grupy I, II i III (12 osób, 7 dz., 5chł.); d) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z podstaw przedsiębiorczości (5 osób, 3 dz., 2 chł.); e) Zajęcia pozalekcyjne - warsztaty artystyczne dla grupy I i II (16 osób, 12dz., 4chł.); f) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z matematyki (8 osób, 4 dz., 4 chł.); g) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia komputerowe dla grupy I i II (16 osób, 7 dz., 9 chł.); h) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z języka niemieckiego dla grupy I i II (16 osób, 12 dz., 4 chł.); i) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z języka angielskiego dla grupy I i II (16 osób, 9 dz., 7 chł.); j) Zajęcia pozalekcyjne - zajęcia z przyrody dla grupy I i II (16 osób, 9 dz., 7 chł.); k) Zajęcia pozalekcyjne - warsztaty dziennikarskie (5 osób, 5 dz., 0 chł.); l) Zajęcia w ramach programu prewencyjnego dla wszystkich dzieci w szkole – (38 dz. i 31 chł.); m) Treningi EEG (10 osób, 3 dz., 7 chł.); n) Warsztaty psychologiczno – pedagogiczne (8 osób, 4 dz., 4 chł.); o) Zajęcia logopedyczne (5 osób, 4 dz., 1 chł.); p) Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne (4 osoby, 1 dz., 3 chł.);
§5 1. Ustala się następujące rodzaje kryteriów przy naborze: 1) kryterium podstawowe: w formach wsparcia wymienionych w §4 mogą brać udział wyłącznie uczniowie Szkoły Podstawowej im. Stanisława Moniuszki w Bąkowicach; 2) kryteria dodatkowe: zależnie od rodzaju wsparcia – kryterium płci, kolejność zgłoszeń, posiadanie szczególnych zdolności lub zainteresowań, które mogą być rozwijane w czasie zajęć (na podst. opinii nauczyciela) oraz deficyty rozwojowe, braki w wiedzy i umiejętnościach w danym zakresie, które powinny być wyrównane w czasie zajęć (na podst. opinii nauczyciela). 2. Kryteria dodatkowe stosuje się w wymienionej kolejności aż do wyłonienia pełnej liczby uczestników oraz stworzenia listy rezerwowej. 3. Jeden uczeń może brać udział w kilku formach wsparcia.
§6 1. Dyrektor powołuje Komisję Rekrutacyjną (Regulamin pracy Komisji Rekrutacyjnej- załącznik nr 3), którą tworzą nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu w szkole – (załącznik nr 2). 2. Uczestników do projektu zgłaszają rodzice/prawni opiekunowie. 3. Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje uczniów/uczennice na zajęcia dodatkowe zaplanowane przez szkołę i ujęte w zatwierdzonym Wniosku o dofinansowanie - rodzaje zajęć będących zaspokojeniem rozpoznanych potrzeb ucznia/uczennicy. 4. Dyrektor szkoły zatwierdza wyniki rekrutacji. 5. Szkoła informuje opiekuna prawnego ucznia/uczennicy zakwalifikowanego do projektu o możliwości udziału dziecka w zajęciach dodatkowych. 6. Liczba uczniów/uczennic w projekcie do zrekrutowania powinna być zgodna z podaną we Wniosku o dofinansowanie zaakceptowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu. 7. Efektem zakończonego procesu rekrutacji jest Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej (załącznik nr 4) opracowany przez Komisję Rekrutacyjną, zatwierdzony przez Dyrektora szkoły oraz wypełniony Kwestionariusz Zgłoszeniowy Uczestnika Projektu podpisany przez rodzica lub opiekuna prawnego, wraz z deklaracją i oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb projektu (załącznik nr 1). 8. Opiekun prawny podpisując Deklarację uczestnictwa w projekcie tym samym wyraża zgodę na udział swojego dziecka w projekcie.
9.
Odmowa wyrażenia zgody na przetwarzanie danych
osobowych (swoich i dziecka) przez opiekuna prawnego - jest jednoznaczna z
brakiem możliwości udziału ucznia/uczennicy 10. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzić będą nauczyciele kwalifikujący się do prowadzenia zajęć w ramach zadań Projektu w szkole. 11. Nabory Beneficjentów Ostatecznych do Projektu będą prowadzone do 3 września 2012 r. na rok szkolny 2012/2013 oraz do 2 września 2013 r. na rok szkolny 2013/2014.
12.
W przypadku
braku pełnej dokumentacji, Komisja Rekrutacyjna może wezwać rodzica 13. Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do wypełniania ankiet przeprowadzanych podczas trwania projektu. 14. Rekrutacja kandydatów do projektu odbywa się z uwzględnieniem zasady równych szans.
§ 7 Warunkiem przyjęcia na dowolną formę wsparcia jest wypełnienie Kwestionariusza Zgłoszeniowego i złożenie go w sekretariacie szkoły oraz wyrażenie zgody na udział w projekcie i na przetwarzanie danych osobowych. § 81. Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach.
2.
Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1
niniejszego paragrafu, mogą wynikać 3. Realizatorzy projektu zastrzegają sobie prawo do skreślenia danej osoby z listy uczestników w szczególnie rażących przypadkach naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje Koordynator projektu. 4. W przypadku rezygnacji, lub skreślenia z listy uczestników projektu na wolne miejsce będą kierowane osoby z listy rezerwowej (np. w miejsce dz. – dz.).
§ 9
1.
Uczestnictwo w zajęciach realizowanych w ramach projektu jest bezpłatne 2. Zajęcia z uczniami będą prowadzić nauczyciele posiadający wymagane kwalifikacje do prowadzenia danego typu zajęć określone odrębnymi przepisami. 3. Za kontakt z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów objętych projektem odpowiada Asystent Koordynatora Projektu.
4.
Rodzic/opiekun ucznia objętego projektem wyraża zgodę na przetwarzanie
danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. 5. Organizator ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień. 6. W kwestiach nieopisanych w Regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Koordynator Projektu. 7. Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu, w sekretariacie szkoły oraz na stronie internetowej szkoły. 8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 24.08.2012 r. i obowiązuje do ostatniego dnia realizacji Projektu.
Załączniki 1 - Zarządzenie Dyrektora Szkoły 2 - Regulamin komisji rekrutacyjnej |